Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου ΠαλλήνηςΙερός Ναός Αγίου Γεωργίου Παλλήνης
  • 01
  • 01
Αιρέσεις & παραθρησκεία
Μάρτυρες του Ιεχωβά
Περιγραφή
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Νέα Εποχή
Περίγραφή
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Προτεστάντες - Πεντηκοστιανοί
Περιγραφή
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Αποκρυφισμός
Περιγραφή
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Μετανεωτερική Εκκοσμίκευση
Περιγραφή
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Θεοσοφία
Περιγραφή
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Αποκαλυπτικά Δεινά
Περιγραφή
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Λιακόπουλος
Περιγραφή
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Μαγεία - Σατανισμός
Περιγραφή
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Αρχαιολατρεία
Περιγραφή
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Λοιπή θεματολογία
Ορθόδοξη Θεολογία
Άρθρα
Επιστήμη και Αθεϊσμός
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Τυπικό - Βυζαντινή Μουσική
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Κατήχηση
Άρθρα
Φωνητική Μουσική
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Φιλοσοφία και Ιδεολογία
Άρθρα
Αρχεία εικόνας
Αρχεία ήχου
Ποιμαντική Διακονία
Νηστειοδρόμιο
Διδακτικές Ιστορίες
Πατερικά και Ασκητικά Κείμενα
Θαύματα άρθρα
Θαύματα αρχεία ήχου
Ιερός Ναός
Ενοριακά Έργα
Εκκλησιαστικό Συμβούλιο
Ιεροψάλτες
Ενοριακό Φιλόπτωχο Ταμείο
Γενικών Διακονιών
Ανακοινώσεις
Ιστορικά - Λαογραφικά
Αρχαία Ελλάδα - Ρωμανία- 1821 - νεώτερη Ελλάδα

Τεχνητὴ Νοημοσύνη (ChatGPT): Βιοηθικοὶ καὶ θεολογικοὶ προβληματισμοὶ

Σεβ. Μητροπολίτου Μεσογαίας & Λαυρεωτικῆς κ. Νικολάου (Χατζηνικολάου)

  1. Ἡ ἐμφάνιση τῆς Τεχνητῆς Νοημοσύνης

Ἡ ἐποχή μας, χωρὶς ἀμφιβολία, χαρακτηρίζεται ἀπὸ πρωτοφανῆ ἐπιστημονικὰ καὶ τεχνολογικὰ ἐπιτεύγματα, ποὺ στὴν οὐσία καταργοῦν διαχρονικὲς σταθερὲς καὶ ὑπερβαίνουν ἀνυπέρβλητα μέχρι τὶς ἡμέρες μας ὅρια: Διασπάσαμε τὸ ἄτομο, ὑπερβήκαμε τὴν ταχύτητα τοῦ ἤχου, ὑπερνικήσαμε τὴ βαρύτητα, εἰσχωρήσαμε στὰ ἄδυτα τῆς νανοκλίμακας, διεισδύσαμε στὰ βιολογικὰ καὶ γενετικὰ μυστικά, τεχνολογοῦμε πλέον τὴν ἀνθρώπινη ζωὴ στὴν ἀρχὴ καὶ τὴ μορφή της. Αὐτὰ ὅλα, στὸ ὄχι καὶ τόσο μακρινὸ παρελθόν, ὡς σύλληψη ὀνομάζονταν φαντασία καὶ ὡς ἐνδεχόμενα ἐπιτεύγματα χαρακτηρίζονταν θαύματα.

Περισσότερα...

ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ

theotoko 700x350

ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΛΑΜΑΣ

Ακόμη προσκυνούμε σχετικώς την αγία εικόνα του περιγραφέντος Υιού του Θεού, επειδή ενανθρώπησε για μας αναφέροντας την προσκύνησι με ευσέβεια προς το πρωτότυπο, καθώς επίσης το Τίμιο Ξύλο του σταυρού και όλα τα σύμβολα των παθημάτων του, επειδή είναι θεία τρόπαια κατά του κοινού πολεμίου του γένους μας. Ακόμη και τον τύπο του Τιμίου Σταυρού ως όπλο σωτήριο και τους θείους να­ούς και τόπους και τα ιερά σκεύη και θεοπαράδοτα λόγια, εξ αίτιας του Θεού που ενοικεί σε αυτά.

Περισσότερα...

ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΕΣΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ;

IMG 2492 1400x700

Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου Καρέας

Ποια διαφορά έχει το είδωλο από την εικόνα;

  Η βασική διαφορά του ειδώλου από την εικόνα έγκειται σ' αυτό που υπογραμμίζει ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ότι η εικόνα είναι «ομοίωση» με το υπαρκτό,ενώ το είδωλο είναι «ομοίωση» με το ανύπαρκτο. 

Περισσότερα...

Τό διά Κολλύβων θαῦμα τοῦ Ἁγίου Θεοδώρου Τήρωνος

agios theodoros tiron 1024x637.jpg

π.  Θεοδώρου Ζήση

(Ἀποσπάσματα ἀπό κήρυγμα τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση, ὁμοτίμου καθηγητοῦ Πατρολογίας τοῦ Α.Π.Θ.)

   Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Τήρων, ὅπως στή ζωή του ἠγωνίσθη κατά τῶν εἰδώλων, ἔτσι ἠγωνίσθη καί παρενέβη καί μετά ἀπό τόν θάνατό του, θαυματουργικῶς, διά τοῦ θαύματος τῶν Κολλύβων.

Περισσότερα...

Η ΜΥΗΣΗ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΑΒΑΤΗ ΣΤΑ ΔΑΙΜΟΝΙΚΑ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ  

iStock 657091114

ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ

εισαγωγικό: Στο παρακάτω κείμενο ο άγιος Γρηγόριος περιγράφει την μύηση του Ιουλιανού του Παραβάτη στα ειδωλολατρικά μυστήρια. Περιγράφει πώς κατεβαίνοντας στο σπήλαιο που θα γινόταν η μύηση μαζί με τον μέντορά του αισθάνθηκε, με όλες του τις αισθήσεις, τις δαιμονικές ενέργειες και πώς η ψυχή του, ακόμα αμύητη, φοβήθηκε.  Αμέσως, αυθόρμητα, έκανε το σημείο του Σταυρού το οποίο κατέπαυσε όλες τις ενέργειες των δαιμόνων.  Δυστυχώς ο μυητής του τον έπεισε ότι οι δαίμονες δεν φοβήθηκαν αλλά σιχάθηκαν το σημείο του Σταυρού γιατί το κακό είναι ανώτερο και έτσι τον προέτρεψε να συνεχίσει την μύησή του.  Ο Ιουλιανός, αν και δαιμονισμένος από πριν όπως μαρτυρεί ο άγιος Γρηγόριος, ανέβηκε από το σπήλαιο με πολύ πιο έντονα τα σημάδια της δαιμονοπληξίας του, η οποία αντικατοπτριζόταν ακόμα και στα μάτια του, ακριβώς διότι οι δαίμονες ήθελαν να αποδείξουν ότι δεν ήταν μάταιη η διαδικασία της μύησης αλλά κέρδισε πολλά.  Μάλιστα την δαιμονοπληξία οι δαίμονες την ονομάζουν «ενθουσιασμό» αφού πάντοτε, αναφέρει ο άγιος, αλλάζουν την πραγματική σημασία των λόγων και των πράξεων.  

Ας σημειώσουμε μερικά πολύ σημαντικά διδάγματα του κειμένου όπως:

 Την φοβερή δύναμη του Τιμίου Σταυρού η οποία ενεργεί και κατατροπώνει τους δαίμονες ακόμα κι όταν γίνεται από έναν άνθρωπο πλήρη πονηρίας και κακίας και την στιγμή μάλιστα που προσέρχεται στην μύηση και λατρεία των δαιμόνων.  Πόση φοβερή δύναμη απέναντι στο κακό έχει ο Σταυρός ακόμα κι όταν γίνεται αντανακλαστικά!

Την έμφυτη αγάπη και ασφάλεια που αισθάνεται η ψυχή κοντά στο Χριστό και τον Τίμιο Σταυρό.  Η  ψυχή του Ιουλιανού αντιδρά στο δαιμονικό και ο ίδιος, αυθόρμητα, στρέφεται στο Χριστό.  

Πώς οι δαίμονες και οι υπηρέτες του παραποιούν την αλήθεια και παρουσιάζουν διαστρεβλωμένα τα πράγματα.  Δεν τολμούν να ομολογήσουν την ήττα τους και την αδυναμία τους ενώπιον του Σταυρού και την ερμηνεύουν ως σιχαμάρα. Επίσης πώς ονομάζουν ενθουσιασμό την απώλεια του ανθρώπου, την ίδια την δαιμονοπληξία, αλλά και πώς τον πείθουν ψευδώς, και τον ίδιο κι όσους άκριτα δεχθούν τα εξωτερικά σημεία, ότι του παρέχουν δύναμη.

Πόσο επίκαιρα είναι όλα τα παραπάνω!  Ας σκεφτούμε πώς στην εποχή μας το κακό εμφανίζεται ως καλό.  Ας σκεφτούμε πώς η Νέα Εποχή διαστρεβλώνει τους όρους και χρησιμοποιεί ακόμα και το όνομα του Χριστού, τις έννοιες της προσευχής, της άσκησης, της ενέργειας, της νηστείας, της αγάπης κτλ. απόλυτα διαστρεβλωμένες ταυτίζοντας τες με τον διαλογισμό, τον γκουρουισμό, τον ολισμό , τον συγκρητισμό κοκ.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα, που το ίδιο το κείμενο μας παραπέμπει, η δαιμονοπληξία των Πεντηκοστιανών η οποία εκλαμβάνεται ως «ενθουσιασμός» και ενέργεια του Αγίου Πνεύματος.   

π. Βασίλειος Σπηλιόπουλος
Περισσότερα...

ΘΑ ΔΕΧΟΤΑΝ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΟΣΗ ΛΑΜΨΗ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ;

2025 03 05 175048

Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς Επισκ. Αχρίδος

   Στο προηγούμενο γράμμα μου απαντάτε πάλι με ερώτηση: «Θα ανεχό­ταν ο Χριστός τόση λάμψη στην Εκκλησία;». Οπωσδήποτε. Το ανεχόταν και τότε, θα το ανεχόταν και τώρα. Τότε υπήρχε στα Ιεροσόλυμα ο ναός του Σολομώντα, ένα από τα σπάνια θαύματα της αρχιτεκτονικής και πο­λυτέλειας στον κόσμο. Τούτος ο ναός είχε περισσότερο χρυσό και πολύτι­μες πέτρες εσωτερικά απ’ ό,τι έχουν σήμερα όλοι οι χριστιανικοί ναοί στα Βαλκάνια. «Και όλον τον οίκον περιέσχε χρυσίω έως συντέλειας παντός του οίκου» (Γ’ Βασ. 6,22). Σ’ αυτό το ναό έμπαινε ο Χριστός πολλές φορές, όμως ποτέ δεν εξέφρασε τη δική σας σκέψη, ότι θα έπρεπε όλα αυτά να με­ταμορφωθούν σε ψωμί και να φαγωθούν.

Περισσότερα...

Η δαιμονική μέθοδος της συνυπάρξεως του διαλόγου, της διεισδύσεως και της ανατροπής στο οικουμενισμό σήμερα. (βίντεο)

image 43

π. Πέτρος Χίρς

Eίναι σημαντικό ιδιαίτερα για τους ιεραποστόλους να αναφερθούμε και να κατανοήσουμε τη δαιμονική μέθοδο της νοθείας. Ο διάβολος όταν είδε ότι πλέον η ισχύς του κυριολεκτικά καταρρακώθη με τον Σταυρό και την Ανάσταση του Χριστού, άρχισε να πολεμάει την Εκκλησία με μία άλλη νέα μέθοδο, με τη μέθοδο της νοθείας. Δεν έρχεται να πει ότι ο Χριστός δεν είναι τίποτα, γιατί ενικήθη. Έρχεται όμως να μιλήσει με τη γλώσσα της νοθείας και να πει…

Περισσότερα...

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΛΑΝΑΣ

Nikolaos Planas 3333

Πρωτοπρ. Μιχαὴλ Βοσκοῦ

     Ὅταν γίνεται λόγος γιὰ ἀσκητικὰ ἀγωνίσματα καὶ γιὰ ἁγιότητα, πολλῶν ἀνθρώπων ὁ νοῦς πάει ἀμέσως στὰ Μοναστήρια καὶ στὶς ἐρήμους. Ἴσως γιατὶ ὑπάρχει ἡ ἐσφαλμένη ἐντύπωση, ὅτι μόνο διὰ τοῦ Μοναχισμοῦ μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος νὰ φθάσει στὴν τελειότητα καὶ στὴν κατὰ χάριν θέωση. Ὡστόσο, ἡ ἐντολὴ τοῦ Κυρίου στὴν Ἐπὶ τοῦ ὄρους ὁμιλία Του «ἔσεσθε οὖν ὑμεῖς τέλειοι, ὥσπερ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς τέλειός ἐστιν» (Ματθ. ε’ 48) δὲν ἀπευθύνεται μόνο πρὸς ὅσους ἀκολούθησαν ἢ θ’ ἀκολουθήσουν τὴν ὁδὸ τοῦ Μοναχισμοῦ, ἀλλὰ πρὸς ὅλους γενικὰ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ θέλουν νὰ ζήσουν κατὰ Χριστόν.

Περισσότερα...

Αναβίωση αρχαίων αιρέσεων με νέο προσωπείο  Οι αιρετικοί αντίπαλοι του αγίου Γρηγορίου Παλαμά και ο ηθικισμός των σύγχρονων αιρετικών

lemontz 0000

Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Δρ.Θ

    Αν και ακούγεται κάπως δυσνόητη για τον απλό πιστό  η  αλήθεια περί διάκρισης Ουσίας και Ενέργειας στο Θεό, που διασαφήνισε  ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς και την υπερασπίστηκε απέναντι στους λατινόφρονες αιρετικούς αντιπάλους του, όμως θέλει να εκφράσει ένα απλό πράγμα: ότι ο πνευματικός προορισμός του ανθρώπου είναι η ένωση  με  την θεοποιό άκτιστη ενέργεια του Θεού, τη Χάρη του Θεού. Αυτή είναι η ουσία της αγιότητας: να γίνουμε  έμπλεοι Θείας Χάριτος, όπως πυρακτώνεται το σίδερο από τη φωτιά. 

Περισσότερα...

Ὁ Προτεσταντισμός καί ἡ Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδος τῆς Νίκαιας: Β΄. Οἱ Μεταρρυθμισμένοι

95 thesis 640x320

Πρωτ. Βασιλείου Ἀ. Γεωργόπουλου

Ἀναπλ. Καθηγητοῦ Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.

    Οἱ Μεταρρυθμισμένοι ἤ Καλβινιστές συνέταξαν ἐπίσης θεολογικά συμβολικά κείμενα, μέ ἐμφανῆ καί ἀναμφισβήτητη τήν ἐπίδραση τῆς θεολογικῆς σκέψης τοῦ Ἰωάννη Καλβίνου.1 Στά κείμενα αὐτά δέν διαφοροποιήθηκαν ἀπό τούς Λουθηρανούς ὡς πρός τήν ἀποδοχή τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου τῆς Νίκαιας καί τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Τριαδολογίας, δυστυχῶς καί αὐτός ὁ κλάδος μέ παράλληλη ἀποδοχή τῆς κακοδοξίας τοῦ Filioque.2 Φυσικά ἀκολούθησαν τήν ἴδια ἀπαράβατη ἀξιωματική ἀρχή τοῦ προτεσταντικοῦ χώρου, ὅτι γίνονται ἀποδεκτοί οἱ δογματικοί ὅροι τῶν τεσσάρων πρώτων Οἰκουμενικῶν Συνόδων, γιατί εἶναι σύμφωνοι μέ τό περιεχόμενο τῆς Ἁγίας Γραφῆς.

Περισσότερα...

Ὁ Προτεσταντισμός καί ἡ Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδος τῆς Νίκαιας: Α΄. Οἱ Λουθηρανοί

how did the protestant reformation modify medieval catholic christianity

Πρωτ. Βασιλείου Ἀ. Γεωργόπουλου

Ἀναπλ. Καθηγητοῦ Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.

Τό 2025, μέ ἀφορμή τή συμπλήρωση 1700 χρόνων ἀπό τή σύγκληση τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, πού ἀποτελεῖ ὁρόσημο στήν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας, θά παρουσιάσουμε κατά τρόπο εὐσύνοπτο πῶς τοποθετήθηκε ἀπέναντι σ’ αὐτό τό ζωτικῆς σημασίας γεγονός ὁ Προτεσταντισμός στήν ἱστορική του ἀφετηρία, καί πῶς αὐτό ἀποτυπώθηκε στά Συμβολικά θεολογικά κείμενά του.

Περισσότερα...
  1. Η εξομολόγηση του λήσταρχου Νταβέλη στον παπά Νικόλα Πλανά
  2. Σχόλια στους Μακαρισμούς. 
  3. Ποιος είναι ο πραγματικά μακάριος; Μπορεί κάποιος να είναι ζητιάνος και να είναι μακάριος;
  4. ΓΙΑΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΤΙ ΟΥΤΕ Ο ΥΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ Β’ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ;
  5. ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΤΟ ΝΑΟ & ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΑ
  6. Πώς αποκτούμε την ειρήνη στη ζωή μας
  7. Η ΥΨΙΣΤΗ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
  8. Η Εκκλησία στη σύγχρονη πραγματικότητα
  9. Μοῦ ἄρεσαν οἱ εἰκόνες
  10. ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ…

Σελίδα 10 από 84

  • Έναρξη
  • Προηγούμενο
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Επόμενο
  • Τέλος
Εμφανίσεις Άρθρων
701387

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 268 επισκέπτες και κανένα μέλος

© Copyright 2025 Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Νέας Παλλήνης

Publish modules to the "offcanvs" position.