Παναγιώτης Ευδαίμων
Σύγχρονες μορφές Εἰκονομαχίας
Ἱερεύς Σωτήριος Ὀ. Ἀθανασούλιας
Ἀπό τήν ἀρχαία στή σύγχρονη Εἰκονομαχία
Κάθε χρόνο τήν πρώτη Κυριακή τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς ἑορτάζουμε τή νίκη τῆς Ἐκκλησίας ἐναντίον ὅλων γενικά τῶν αἱρέσεων. Εἶναι ἡ νίκη τῆς Ὀρθοδοξίας (τῆς ὀρθῆς πίστης), ἐναντίον κάθε μορφῆς θρησκευτικῆς πλάνης. Γι’ αὐτό ἡ Κυριακή αὐτή ὀνομάζεται «Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας». Ὅπως εἶναι γνωστό, ὁ ἑορτασμός της καθιερώθηκε, μέ ἀφορμή συγκεκριμένα ἱστορικά γεγονότα: τή λήξη τῆς Εἰκονομαχίας καί τήν πανηγυρική διακήρυξη τῆς τιμῆς τῶν ἁγίων Εἰκόνων τό 843 μ.Χ. Τότε ἔκλεισε ὁριστικά μιά σκοτεινή περίοδος γιά τήν Ἐκκλησία, ἡ ὁποία διήρκεσε περισσότερο ἀπό ἕναν αἰῶνα (ἀπό τό 730 ὡς τό 843 μ.Χ., μέ μιά μικρή διακοπή στό ἐνδιάμεσο) καί ἀνέδειξε πλῆθος Ὁμολογητῶν τῆς πίστεως καί Μαρτύρων τῆς Ἐκκλησίας.
Μάρτυρες του Ιεχωβά: Οι κατ’ εξοχήν σύγχρονοι ψευδοπροφήτες
Μιχάλης Μαυροφοράκης και Μηνάς Αναστασάκης
Το θέμα της παρούσας μελέτης είναι οι ψευδοπροφητείες που κατά καιρούς έχει κάνει η Εταιρεία «Σκοπιά», η Οργάνωση των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Θα στηρίξουμε τους ισχυρισμούς μας παραθέτοντας από τα ίδια τα έντυπα της Εταιρείας, τα οποία μάλιστα σήμερα είναι δυσεύρετα για λόγους που θα αναπτύξουμε στη συνέχεια. Το ότι είναι δυσεύρετα οφείλεται στην ίδια την Εταιρεία «Σκοπιά», η οποία φροντίζει να μην έχουν πρόσβαση σ’ αυτά οι οπαδοί της, διότι οι έχοντες κριτική σκέψη βλέποντας τις ψευδοπροφητείες της, θα την εγκαταλείψουν.
ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΠΟΔΑΣ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ π. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΗΝΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ
Οταν ὁ μακαριστός Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν Σεραφείμ Τίκας κάλεσε στό γραφεῖο του τόν π. Ἀντώνιο Ἀλεβιζόπουλο (ἐπανελθόντα ἀπό τήν ἐκκλησιαστική καί ἐκπαιδευτική ὑπηρεσία του στήν Γερμανία), ἡ έντολή πού τοῦ ἔδωσε ἦταν σαφής καί κοφτή· τοῦ εἶπε: –Ὅπως ξέρεις, π. Ἀντώνιε, ὁ καιρός πού ἡ Ἐκκλησία καλοῦσε τόν “χωροφύλακα” γιά νά τήν “προστατεύσει” ἀπό τόν προσηλυτισμό τῶν χριστιανῶν μας στίς διάφορες αἱρέσεις, παρῆλθε ἤδη……..Ναί, π. Ἀντώνιε. Ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει ὅλο τό ὁπλοστάσιο, ὅλα τά πνευματικά ἐφόδια γιά ν’ ἀντιμετωπίσει τὶς ψευδοδιδασκαλίες τῶν ποικιλωνύμων αἱρέσεων καί προπαγανδῶν, παλαιῶν καί νεωτέρων.
«Πατήρ Σαράντης, ὁ ἁγιασμένος ἐφημέριος καί πνευματικός τοῦ Ἱ.Ναοῦ τῆς Παναγίας στό Μαροῦσι»
Ἀφιέρωμα στόν μακαριστό πατέρα Σαράντη Σαράντo
Θά πραγματοποιηθεῖ ἀπό τήν Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν στό Πολεμικό Μουσεῖο τήν Κυριακή 1 Ἰουνίου καί ὥρα 4μ.μ.
ΑΓΙΟΣ ΕΥΜΕΝΙΟΣ Ο ΝΕΟΣ (ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ)
Εορτάζει στις 23 Μαΐου
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού
Η ανάδειξη αγίων είναι το διαρκές θαύμα στη ζωή της Εκκλησίας μας, καθότι άλλωστε αυτό είναι το έργο της, να μεταποιεί αμαρτωλούς σε αγίους. Δεν υπάρχει εποχή, στην δισχιλιόχρονη ιστορική της πορεία, που να μην έχουν αναδειχτεί άγιοι. Ιδιαίτερο θαύμα είναι η ανάδειξη πληθώρας αγίων και στην εποχή μας, όπου έχει περισσέψει το κακό, γιγαντώθηκε η αμαρτία, και ο κόσμος βρίσκεται σε πρωτοφανή ηθική και πνευματική κατάπτωση. Αλλά, «ου δε επλεόνασεν η αμαρτία, υπερεπερίσσευσεν η χάρις (Ρωμ.5,20), σύμφωνα με τον απόστολο Παύλο. Στον ταραγμένο 20ο αιώνα έχει αναδειχτεί μία πλειάδα αγίων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και ο άγιος Ευμένιος ο Νέος (Σαριδάκης), μία πραγματικά οσιακή και αγιασμένη μορφή, ο οποίος έχει καταταχτεί πρόσφατα στους αγιολογικούς δέλτους της Εκκλησίας μας.
Ο ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Bruno Fouchereau
ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ δεν θα ήθελα ούτε και εγώ να επεκταθώ πολύ σε ευχαριστίες, ωστόσο, αυτό που θα ήθελα να τονίσω με πάσα ειλικρίνεια είναι ότι είναι για μένα μεγάλη τιμή να ευρίσκομαι απόψε στην Αθήνα και να ομιλώ ενώπιον σας. Ευχαριστώ πολύ θερμά τον κ. Παπαθεμελή που μου έδωσε την ευκαιρία να σας εκφράσω τις σκέψεις μου.
Γενοκτονία
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Στις 19 Μαΐου φέρουμε στη μνήμη μας το ανείπωτο δράμα των Ρωμιών της Μικράς Ασίας, που υπέστησαν γενοκτονία από τους Τούρκους. Δεν νομίζω ότι είναι επιτυχής η επιλογή της ημέρας αυτής. Την ίδια ημέρα πανηγυρίζεται από τους απογόνους των θυτών η έναρξη της επιχείρησης του Μουσταφά Κεμάλ σωτηρίας της πατρίδας τους, το 1919. Η γενοκτονία των Ρωμιών είχε αρχίσει δύο και πλέον έτη ενωρίτερα και συνεχίστηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1922 για τους αμάχους. Τελευταία όμως θύματα ήταν οι αιχμάλωτοι του πανικόβλητου ελληνικού στρατού. Από τους 55.000 χιλιάδες επέστρεψαν τελικά στην Ελλάδα περί τους 17.000. Για να διατηρήσουμε την ανθρωπιά μας, πρέπει να μη λησμονούμε τους Αρμενίους και τους Ασσυρίους, επίσης θύματα των γενοκτόνων. Η τραγωδία αυτών άρχισε δύο έτη ενωρίτερα και τα θύματα υπήρξαν πολυπληθέστερα.
Οἱ ἑορτές τῆς Ἐκκλησίας στή δίνη τῆς σύγχρονης ἐκκοσμίκευσης
Ἱερεύς Σωτήριος Ὀ. Ἀθανασούλιας
Ἡ Ἐκκλησία καί οἱ ἑορτές της
Οἱ ἑορτές εἶναι κάτι ἀπαραίτητο στή ζωή τοῦ ἀνθρώπου. «Βίος ἀνεόρταστος μακρά ὁδός ἀπανδόκευτος», εἶχε πεῖ στήν ἀρχαιότητα ὁ Δημόκριτος, δηλαδή «ζωή χωρίς ἑορτή εἶναι μακρύς δρόμος χωρίς πανδοχεῖο», χωρίς σταθμό γιά ξεκούραση! Ὅλες οἱ θρησκεῖες ἔχουν τίς ἑορτές τους. Ἀλλά καί οἱ λεγόμενοι «κοσμικοί» ἄνθρωποι (ὅσοι δέν πιστεύουν σέ κάτι ἤ, τουλάχιστον, ὅσοι δέν πιστεύουν ἀρκετά) ἔχουν τίς ἑορτές τους. Τό ἴδιο ἰσχύει καί γιά τήν Ἐκκλησία μας. Ἔχει κι αὐτή τίς δικές της ἑορτές, κατανεμημένες κατάλληλα στή διάρκεια τοῦ ἔτους. Τό ζητούμενο, ὅμως, εἶναι, τί ἑορτάζουμε, γιατί τό ἑορτάζουμε καί πῶς τό ἑορτάζουμε. Γιά τούς πολλούς, γιά τούς ἀνθρώπους τοῦ κόσμου τούτου, οἱ ἑορτές εἶναι εὐκαιρίες διασκέδασης καί ἀπόδρασης ἀπό τήν καθημερινότητα. Οἱ διάφορες θρησκεῖες ἑορτάζουν γιά τούς δικούς τους λόγους. Κάποιοι ἑορτάζουν χωρίς λόγο καί νόημα, δηλαδή ἑορτάζουν χωρίς νά ὑπάρχει αἰτία, ὅπως συμβαίνει στίς νεοφανεῖς «ἑορτές» τοῦ σκόρδου, τῆς ντομάτας, τῆς μελιτζάνας καί διάφορων ἄλλων φρούτων καί λαχανικῶν, «ἑορτές» πού προωθοῦνται δυναμικά μέ τήν πρόφαση τῆς προβολῆς καί τῆς διάθεσης τῶν ἀγροτικῶν προϊόντων!
Η ΕΚΡΗΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΜΟΝΗ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ
Πολλές φορές δεν έχουμε υπομονή, μα ούτε και καταλαβαίνουμε τι είναι η υπομονή. Και όμως, είναι μεγάλη αρετή! Ακούσαμε στο Ευαγγέλιο της Καθαράς Δευτέρας, στο Απόδειπνο, να περιγράφεται το τέλος του κόσμου, το τέλος της ιστορίας, η συντέλεια, αυτό που ονομάζουμε «Δευτέρα Παρουσία» (η περικοπή υπάρχει και στο κατά Ματθαίον και στο κατά Λουκάν Ευαγγέλιον). Στις αφηγήσεις αυτές, οι ευαγγελιστές παρουσιάζουν πολύ όμορφα, με λίγες λέξεις αλλά παραστατικές εικόνες, πως θα συμβεί το τέλος του κόσμου. Βέβαια, η ανάγνωση και ακρόαση αυτών των περικοπών δημιουργεί την εντύπωση ενός φοβερού κυριολεκτικά γεγονότος. Παρουσιάζεται ένα μεγάλο δράμα, φαίνεται ότι οι άνθρωποι που θα ζήσουν εκείνες τις στιγμές θα ζοριστούν πολύ.
- Εμφανίσεις Άρθρων
- 701378
Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 266 επισκέπτες και κανένα μέλος